Uśmiechnij się

FIZJOTERAPIA  STOMATOLOGICZNA
Strona główna » Fizjoterapia stomatologiczna

Fizjoterapia stomatologiczna

Jeśli występują u Ciebie problemy z gryzieniem twardych pokarmów lub odczuwasz „kliknięcia” szczęki, to nasza oferta jest idealna dla Ciebie. Mogą być to skutki nieustannego zaciskania zębów — z pomocą przychodzi tutaj fizjoterapia stomatologiczna. Dzięki specjalnym technikom oraz doświadczeniu i umiejętnościom nasi fizjoterapeuci stomatologiczni mogą pomóc ulżyć w bólu, a także zniwelować inne dolegliwości, w tym przeskakiwanie żuchwy. Są również w stanie wyleczyć wszelkie urazy w obrębie stawu skokowo-żuchwowego. Nasz gabinet warto także odwiedzić przed założeniem aparatu ortodontycznego, także nie zwlekaj! Czekamy na Ciebie!

Oferta fizjoterapii stomatologicznej

Staw skroniowo-żuchwowy łączy żuchwę z czaszką, jest zlokalizowany dokładnie przed kanałem słuchowym. Jego dysfunkcje są coraz częstszym problemem pacjentów zgłaszających się do gabinetu fizjoterapeutycznego i najczęściej występują u kobiet. Cały aparat żucia jest często podłożem problemów występujących w obrębie głowy czy szyi. Do objawów dysfunkcji stawu skroniowo-żuchwowego zaliczamy:

• bóle głowy w okolicy skroni lub czoła,

• ból „zdrowych” zębów — mówimy tutaj o występującym bólu pomimo wykluczenia chorób zębów,

• problemy z przełykaniem, odczucie ciała obcego w gardle i występującą chrypką pomimo braku infekcji,

• sztywność i ból okolicy stawu skroniowo-żuchwowego, szyi czy barków,

• odczucie pisków w uchu czy szumy uszne,

W zwalczaniu wszystkich tych dolegliwości bardzo duże znaczenie odgrywa rehabilitacja stomatologiczna.

Ile kosztuje fizjoterapia stomatologiczna?

Koszt jednej wizyty fizjoterapeutycznej, na której przeprowadzane jest badanie aparatu żucia oraz stosowane są techniki rozluźniające, wynosi od 150 zł. Na pierwszej wizycie zostaniesz poinformowany o ilości wizyt potrzebnych do osiągnięcia Twojego celu. Wizyty będą się odbywać nie częściej niż raz w tygodniu.

Zostaniesz poinstruowany, w jaki sposób wykonywać ćwiczenia, a także, czy będzie do tego potrzebny dodatkowy sprzęt, jak np. taśmy Thera Band lub piłka do autoterapii i masażu. Warto podkreślić jednak uniwersalność tych akcesoriów oraz ich szerokie zastosowanie poza rehabilitacją stomatologiczną.

Należy wiedzieć, że często leczenie narządu żucia wiąże się ze współpracą wielu specjalistów, m.in stomatologa czy ortodonty. To właśnie kompleksowe podejście do problemu umożliwia jego efektywne rozwiązanie.

Ile trwa fizjoterapia stomatologiczna?

Długość trwania fizjoterapii stomatologicznej jest ściśle zależna od celów, jakie chcesz osiągnąć, a także możliwości adaptacyjnych Twojego organizmu. To, co na pewno może przyspieszyć okres rehabilitacji, to sumienne wykonywanie zaleceń od fizjoterapeuty stomatologicznego z wrocławskiego Fizjomate.

Częstotliwość spotkań określa się średnio raz na tydzień lub raz na dwa tygodnie. W przypadku leczenia ortodontycznego warto udać się do fizjoterapeuty również przed założeniem aparatu, by możliwie przygotować tkanki do leczenia. Trzeba pamiętać, że po wszelkich zabiegach w obrębie żuchwy czy szczęki często zbiera się obrzęk, by usprawnić odprowadzanie limfy.

Poznaj naszą ofertę — fizjoterapia stomatologiczna

Jeśli szukasz fizjoterapii stomatologicznej we Wrocławiu, obejmującej m.in. rehabilitację stawu skroniowo-żuchwowego, to gwarantujemy Ci indywidualne podejście, a także pełne zaangażowanie w proces terapeutyczny. Jesteśmy otwarci na współpracę z wieloma specjalistami, bo wierzymy, że właśnie to gwarantuje spektakularne efekty leczenia.

Problemy, z którymi możemy Ci pomóc to:

• Klikanie/trzaski w stawie skroniowo-żuchwowym,

• przeskakiwanie/ stan po zwichnięciu żuchwy,

• zaciskanie, zgrzytanie zębów (bruksizm),

• szczękościsk,

• napięcie mięśni żucia, szyi, barków,

• ból podczas otwierania/ zamykania żuchwy,

• trudność w spożywaniu twardych produktów (gryzienie, przełykanie),

• bóle głowy,

• problem ze wzięciem głębokiego oddechu,

• ból w okolicy stawów skroniowo-żuchwowych czy twarzoczaszki,

• ból po leczeniu endodontycznym, stomatologicznym.

Nasza fizjoterapia stomatologiczna obejmuje terapię manualną, masaż rozluźniający, a także indywidualnie dobrane ćwiczenia pod Twoje schorzenie. Pomimo dysfunkcji zlokalizowanej w obrębie stawu zawsze badamy całe ciało, dlatego że nic nim nie funkcjonuje izolowanie. Przykładamy ogromną wagę do szczegółowego omawiania Twojego problemu, a także przedstawienia możliwych rozwiązań.

Nasi fizjoterapeuci – pomogą Ci w powrocie do zdrowia.

Fizjoterapia stomatologiczna – FAQ